comment Add Comment
Posted on Last updated

EF2 sluit zich aan bij Dutch Digital Agencies

EF2 bevindt zich midden in ‘the next step’. Een term die vaak valt binnen de muren
van het Veense bureau en past bij hun ambities. Sinds maart 2021 schrijft EF2 een
nieuwe mijlpaal bij. De dag waarop het bureau zich officieel aansloot bij Dutch Digital
Agencies (DDA): de branchevereniging voor de beste verslimmers uit de Nederlandse
digitale industrie. Initiatiefnemer Kees Cornelisse en oprichter Evan Pierik praten je
graag bij over hun deelname aan de DDA.

“Wij willen EF2 steeds nadrukkelijker positioneren en ons onderscheiden van andere lokale
bureaus”, vertelt Kees enthousiast. “EF2 is meer dan alleen maar dat reclamebureau uit
Midden-Nederland, om de hoek. Voor een goede digital agency hoef je niet persé naar de
Randstad. Sterker nog: spreekt een no-nonsense stijl je aan, dan ben je waarschijnlijk beter
af bij ons. Wij gaan het liefst langdurige relaties aan vanuit een digitaal partnerschap. Door
ons aan te sluiten bij DDA dragen wij direct weer een steentje bij aan onze eigen uitstraling.”

‘Voor een goed bureau hoef je echt niet naar de Randstad’

Dutch Digital Agencies kent inmiddels meer dan 150 leden, door het hele land verspreid. De
laatste jaren is het uitgegroeid tot een waardevol collectief. Evan ziet voordelen voor zowel
hun relaties áls voor de vereniging zelf: “Relaties van EF2 weten exact wat ze aan ons
hebben, maar door het DDA-label onderstreep je nog maar eens je kwaliteitsstandaard. Je
wordt niet zomaar lid, er zijn bepaalde eisen aan verbonden. Wij zijn uitgebreid gescreend
en onze deelname is door de accountant ondertekend. Ik vind het mooi en belangrijk om bij
te dragen aan de groei van DDA. Wij zelf kunnen makkelijker kennis delen, seminars
bijwonen en andere agencies bezoeken. DDA biedt daarnaast maatschappelijke relevantie.
Momenteel maken zij zich hard voor een Ministerie van Digitale Zaken. Een structureel
onderbelicht thema in Den Haag.”

DDA = kwaliteit

“En daar komt nog eens bij”, vult Kees aan, “dat DDA ons bij scholen en bedrijven onder de
aandacht brengt. Een mooie ondersteuning van onze zoektocht naar nieuw talent. We zijn
erg trots om ons bij dit collectief aan te mogen sluiten. De tijd is er rijp voor, we horen hier
thuis. We begonnen als deelnemend lid in de categorie 10 tot 24 medewerkers, maar
ondertussen zitten we al een treetje hoger met 25 of meer medewerkers. Of wij bang zijn
ons authentieke karakter te verliezen? Zeker niet. Mensen maken je bedrijf en wij weten wat
bij EF2 past. Natuurlijk, bij groei hoort een veranderende werkstructuur. Maar wij zullen altijd
dat to the point en nuchtere bureau uit Veenendaal blijven. Met specialisten die dichtbij hun
producten staan.”

De toekomst van EF2

Met de groei van EF2 vraag je je al snel af wat de volgende stip op de horizon wordt. En hoe
hun deelname aan DDA hier aan bijdraagt. “Het moet ook niet té snel gaan”, lacht Evan.
“Wel is iedereen binnen EF2 ambitieus en toekomstgericht. Niks gebeurt hier zomaar. We
hebben nu al schitterende relaties en op termijn hopen wij nog meer grotere projecten op te
pakken. Uiteindelijk zijn daar meer mensen voor nodig. Maar ook regionaal is er nog genoeg
te winnen. Wij zijn nu het enige regionale digital agency met DDA-lidmaatschap. Er zijn
bedrijven die specifiek op zoek zijn naar een partner van DDA, dus deze ontwikkeling biedt
zeker mogelijkheden. Tel daar ons lidmaatschap bij stichting ICT Valley en Dutch Laravel
Foundation bij op en je kunt wel stellen dat EF2 zichzelf steeds duidelijker op de kaart zet.
Waar ik van droom? Van grote en complexe applicaties, gedreven door een uitgebalanceerd
user experience design. Misschien bouwen wij in de toekomst wel ons eigen ERP of
CRM-systeem.”

Foto van links naar rechts:
Evan Pierik (founder), Simon Blok (head of digital), Gerrie Pierik (merkstrateeg), Mark Croes
(business owner) en Kees Cornelisse (partner)